tirsdag 5. februar 2013

Karneval!

Da er det dags igjen!
for karneval
Jeg liker februar! 
Den er så innholdsrik
fastelavn, morsdag, valentinsdag, husbondbursdag


I år som i fjor, sjekker jeg skuffer og skap
før jeg slenger ut utkledningsforslag til Eline
Med litt fantasi kan en komponere lekre kostymer
ut ifra den en finner hjemme,
til og med uten nål og tråd!


Valget stod til slutt mellom 'Maria og Jesusbarnet' og 'Rockestjerne'

Jeg har klart å vri meg unna prinsessekjolefella i år og.
Kanskje blir det det siste, for det er litt av et press!
Jentene vil jo selvfølgelig ha de syntetiske og grelle rosa og blanke
kjolene som henger i leketøysbutikken.


Det eneste jeg har kjøpt denne gangen
er ei knall rosa strømpebukse med hjerter på,
og et par belter og et naglearmbånd på salg. (Kappahl)
Strutteskjørtet, toppen og leggingsene er fra H&M, 
jakken fikk Eline av tanta si. Den er kjøpt på Name It.
Smykket fikk hun til jul.


En liten dæsj glitter i håret, ei stjerne på kinnet, 
og hun er ready to rock.


I fjor var Eline Pinky. Se her og her
Og året før var hun Tingeling

Mumsi (Med et lekent sinn) har skrevet et innlegg om fastelavn og karneval i dag. Sjekk det ut:) Og kom gjerne med forslag til kostymer!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Kristin = like kreativ og flink som alltid :) Eline er jo berre heilt fantastisk som rockeprinsesse! :) Sjølv har eg dessverre gått totalt i den grelle prinsessefella, og Malin har ikkje mindre enn to prinsessekjolar heime, som ho og nabojenta kler seg ut i nesten kvar einaste dag. What can you do? Eg klarer ikkje å vere streng heile tida ;)
All ære til deg for godt samansnekra, flotte, heimelaga kostymer! Du er ein sann inspirasjon :) Hadde berre dagen (ikkje arbeidsdagen!) hatt enda fleire timar.. :)
Klemsi

-monakristin sa...

skikkelig supermamma du! kjempesøt rockestjerne da! jeg liker så godt ideen med å bruke det en har, fremfor å kjøpe noe dyrt man får brukt 1 gang. kanskje er det min tur neste år, til å trylle frem noe fra skapene :) -monakristin

Berit sa...

Flott antrekk. Kan tenke meg at mottakerer veldig fornøyd