torsdag 23. august 2012

Bringebær!


jeg har plukket bringebær på bringebærplantasje.
Eieren av plantasjen var en snedig gubbe,
men orden på bringebæra,
og alt som hadde med bær 
og plukking og gjøre,
det hadde han!


Her var nummererte parkeringsplasser, 
trillebårer og benker og bord.

Noen regler. Som seg hør og bør?:

Store fine røde bær!

I går hadde vi kaffebesøk
og da laget jeg Mrs Hardys bringebærdessert
Den er knallgod!

oppskrift:

3 dl kremfløte
1 pl philadelphiaost
1 pk safarikjeks
1 beger frosne bringebær

pisket krem og ost blandes, 
legges lag på lag med knuste kjeks og bringebær.

Jeg hadde i litt sukker og vaniljesukker i kremfløten

som sagt; veldig godt!


Det ble litt av et bilderas i dag. 
Bringebærplantasjen trengte liksom å dokumenteres!
Vakkert var det iallefall der ute på Nordmøre!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Der har jeg også vært!

Unknown sa...

Det såg aldeles himla godt ut! :) *vatn i munnen*
Men excuse me: ingen born under 10 år?? Skal ikkje dei få lov til å springe rundt og ete seg proppmette på nydelege bringbær og nyte det gode liv? Hundar er greit nok, men kjære vene, ungane må jo få lov til å bli med dei òg. Den regelen finst heldigvis ikkje på bringebærplantasjen i Stavanger :) Så ta med Eline og Olai til det sørlegare Sandnes, så plukkar vi bringbær alle mann! :)
Klemsi :)

PrinsessaPåErta sa...

Nam Kristin! Nam nam nam! Må prøves, og i det nå i helga! :)

Line Kristine sa...

Nam! Det så nesten skummelt godt ut! ;) Takk for hyggelig hilsen på bloggen min :)

Gunnhild sa...

ååh..dette så utrolig godt ut!!

syntes og den barn under 10 år regelen var merkelig..!
på nordmøre sier du, hvor var dette mon tro? desserten er skrevet ned og skal prøves!

Gunnhild sa...

dette var knallgodt!!
jeg laga det i helga, og det var meget populært :)