lørdag 9. juli 2011

skattejakt på 'kvisten'

vet dere hva kvisten er forresten? Min østlandske Husbond visste det ikke nemlig. På gården hvor mamma kommer fra, er det kjeller, hovedetasje og loft. Og over loftet en kvist. Her har det selvfølgelig samlet seg en del stæsj oppgjennom, og sist vi var i Åfjord var jeg om kusine Sara på skattejakt der oppe:)

Vi fant masse fint retro barnetøy! Bare se her da! Dette er bare en smakebit av hva som gjemte seg der oppe, og Sara (13), Maja (10), Andrea (16), Jenny (6) og Mathilde (4) arrangerte herlig moteshow med de tøffe klærne! (har ikke kusinene min vakre navn forresten?!)

Jeg fant en ultrakul kjole jeg og! Som med en diskret 'hold-in og klæmmatt' hadde passet meg perfekt! Bestemor sydde denne til seg selv en gang i tiden.

Fant også noen nydelige sko!

og til slutt; vet dere hva dette er??? Stilig dame ikke sant?!

9 kommentarer:

Fru Langstrømpe sa...

Så gøy å gå på "skattejakt". Jeg tipper at på baksiden av den unge damen gjemmer det seg et speil!

Elin sa...

For en herlig kvist!! Tror ikke begrepet kvist er spesielt ukjent her på østlandet, egentlig...jeg vet i alle fall hva det er, og bruker det. Ordet, altså. :-)

Flotte retro-klær, er det ikke fint at noen faktisk samler på slikt, og så så fint som det var behandlet. :-)

Den flotte rødhårede dama er et speil, tror jeg i alle fall.

Ha en flott kveld!

~elin~, som har hoppet innom innom her for første gang. :-)

Mitt lille hode! sa...

Hehe, loftet på barneskolen jeg gikk på i min barndom og jobbet på senere ble kalt kvisten, men trodde det var noe bare de kalte det, men der tok jeg feil:):)

Den gule retrokjolen var knallfin:)

Ha en fin kveld:)

Guri sa...

Tror vi døper den om til "drømmekvisten" ;)
Og det siste bildet er nok av en speildame :)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Herlig med skattejakt på kvisten! Utruleg kva som dukkar opp:)
Eg også trur at dama må vere eit speil.

PrinsessaPåErta sa...

Kan det være ei lampe?? Tror egentlig det er et speil jeg også:)

Bondekona sa...

Så nydelige klær,
flott den gule du hadde funnet deg.
:)
Ser av kommentarene at dama kanskje er et speil, men det hadde ikke jeg visst.
:)

Anonym sa...

heihei
På andre siden av rødtoppen finnes et speil. Mener bestemt at jeg har hatt et sånt en gang i 70 åra. Mimre mimre..

hobbyvimsa sa...

Så gøy!!!Mye lekkert her ja!

Ønsker meg en slik kvist jeg også:)

Så store barna har blitt i sommer,nydelige begge to:)

Ha en fin uke:)

Klem LInda:)