mandag 17. januar 2011

Knask til helgen

Nå sitter jeg å hører på lillegullet som synger fra sengen sin. 'Lille katt, lille katt, lille søte aaa-atta, vet e att vet e att, e-e-ørt ø a-atta!' Herlig!

I helgen laget vi disse sjokoladekjeksene! De var kjempegode! Lurer meg selv litt ved å tro at de er bittelitt sunnere enn alt annet snop. Det er jo tross alt HAVREGRYN i de!

oppskriften for de som vil prøve:

100 g smør
1 dl hvitt sukker
1/2 dl brunt sukker
1 stort egg
1 ts vaniljesukker
1ts bakepulver
2 1/2 dl hvetemel
2 dl lettkokt havregryn
100 g kokesjokolade

Pisk mykt smør og sukker kremet, Pisk inn egget. Rør inn vaniljesukker, bakepulver og hvetemel til en deig. Bland inn havregryn, og hakket kokesjokolade til slutt.
Fordel deigen utover bakeplaten, ca 25 'klatter'. De siger litt ut.

Stek kakene midt i ovnen på 200 grader i ca 10 min.

De er supergode med melk 'attåt'! Enjoy:)

6 kommentarer:

hobbyvimsa sa...

ÅÅ så søte barna er når de nynner på en sang:)Det gleder et mamma hjerte:)

Kjeksene så nydelige ut!!Og de er selfølgelig super sunne siden det er havregryn i:)

Takk for tips,skal prøves!!

Ha en fin ny uke!!

Klem Linda

Barbros lille verden sa...

søøøøte snuppa!!!
kjeksene så nydelige ut, akk...ikke noe sånt på meg fremover, det sier Stein ;)
Ha en fin kveld!
Klem fra Barbro

Unknown sa...

Nam..., de både så og hørtes veldig gode ut... :O)

Klem

Gollass sa...

Nam, de såg jammen goe ut, takk for oppskrift;-)
Klem Elin

hobbyvimsa sa...

Hei Kristin!!

Takk for god bedring meld det hjelpte♥♥

Venter besøk av mamma som kommer med ny bakte rundstykker,og masse deilig pålegg.Godt med litt mamma trøst,selv om en er mamma selv:)

Lykke til på kontroll,gleder meg til å lese om det!!

Ha en fin dag!!

Klem Linda:)

Lill sa...

gratulerer med vunnet give away hos meg.du er følger hos mg å derfor blitt trukket ut til å vinne.se hva du har vunnet på bloggen min
klem